Kursen satt mot landsmøtet i 2025
Jogvan Hugo Gardar
Dnmf
Det norske maskinistforbunds 40. ordinære landsmøte er 17.-18. september går Landsmøte 2025 i Bergen.
Landsmøtet, som avholdes hvert tredje år, er forbundets øverste myndighetsorgan. Det er landsmøtet som har makt til å gjøre endringer i vedtektene, og det er landsmøtet som bestemmer hvordan forbundet skal drives de neste tre årene og hva slags fokus forbundet skal ha i sitt daglige arbeide. Det er også landsmøtet som velger hvem som skal sitte i forbundsstyret, samt hvem som velges til å være forbundsleder for Dnmf, i den kommende perioden.
De som har møterett, talerett og stemmerett under landsmøtet er yrkesaktive medlemmer som har blitt valgt av sine egne til å representere sitt næringsområde. Disse kalles «delegater», og har blitt valgt til dette vervet gjennom transparente og demokratiske valg.
Gå inn via qr-koden og les mer om landsmøtet og hvordan det gjennomføres, og hvem som kan delta på landsmøtet.
Dnmf
Ønsker du å komme med innspill hvem som skal sitte i forbundsstyret, ta kontakt med din representant i valgkomiteen. Disse sitter i valgkomiteen:
Terje Sunde, NOR Utenriks og Nordisk NIS
Julie Synnøve Bøe, Innenriks NHO Sjøfart og Hurtigbåt
Roger Skåtøy, DSO og øvrige land
Espen Hval, Spekter all Energi
Runar Iversen, Sjømat, Fisk, Pelagisk og Kystrederiene
Rune Kristiansen, Brann og redning, Samfunnsbedriftene, Stat og Oslo Kommune
Svenn Ingvaldsen, ISO (Observatør)
Jogvan Hugo Gardar
Vidar J. Vartdal er koordinator for planleggingen av landsmøtet. Har du spørsmål, ta kontakt med ham på mobil 415 05 236, eller epost vv@dnmf.no
Flere saker
Norled
Teknologisk triumf – økonomisk utfordring
Fergekøer langs kysten. ILLUSTRASJONSFOTO
Jógvan H. Gardar
Mannskapsmangel lammer fergetrafikken
Utenriksminister Espen Barth Eide (Ap).
Jógvan H. Gardar
Norge sanksjonerer russiske fiskerirederier – anklages for spionasje
Sommer, fint vær, godt humør, sjø. Og menn som prøver å vise seg frem. Ikke gjør det, er rådet fra Flyte.
Illustrasjonsfoto/Jógvan H. Gardar
Menn må skjerpe seg ved vannet
Kurt Andre Eide
CO₂-avgift truer bunkringsanlegg og arbeidsplasser i nord
Hydrobulk fra LH2 Shipping AS, drevet av flytende hydrogen (LH₂), som gir nullutslipps maritime operasjoner / eliminerer CO₂-utslipp fra maritime operasjoner.
LH2 Shipping AS / Sigve Hoff Larsen.